SMS pålogging kan benyttes som en sekundær løsning om det er problemer med smartkortet eller BankiD. SMS pålogging må være aktivert av support før det kan tas i bruk.
- Åpne Cisco AnyConnect
- Her skal det stå Online tilkobling – ASPIT AS som vist på bilde under:
Om ikke skriv følgende: cluster.aspit.no - Pass på at Group står på “SMS”
- Skriv inn følgende:
Username: Ditt brukernavn
Password: Ditt egengenererte passord
Second password: Sist mottatte kode på SMS
Avslutt med OK
Du vil nå motta en ny kode på SMS. Denne er til neste gang du skal logge på. - Når Cisco AnyConnect blir borte fra skjermen, gå til https://login.aspit.no (eller åpne skrivebordssnarvei)
- Logg inn med ditt brukernavn og passord
- Klikk på program-ikonet
Dette betyr at du enten har skrevet feil brukernavn/passord eller bruker en SMS-kode som er ugyldig. Skriver du feil kode vil du automatisk motta en ny innen kort tid.
Prøv en omstart av telefonen din. Hvis ikke det hjelper må du kontakte support for å sjekke at vi har registrert riktig telefonnummer på deg.